Subnavigatie

Tussen de regels schuilt het belang, de emotie en het gevoel

Wanneer je tijdens een vergadering iets in wilt brengen, bereidt je je lichaam voor. Je hebt genoeg lucht nodig om duidelijk te kunnen praten. Om die lucht in te kunnen ademen worden je neusgaten iets groter. Dit groter worden is een micro expressie die maar heel kort zichtbaar is.

 

"Ik wist niet dat ik zoveel van het gezicht kon aflezen, fascinerende wereld!"          D. van der Wissel

De mimiek is goed zichtbaar, maar ook te manipuleren: je mond open, je wenkbrauwen gaan omhoog, op je gezicht staat te lezen dat je het woord wilt. We kunnen een pokerface opzetten zodat je gesprekspartner jouw emotie niet kunt zien. Maar door de micro expressie, het open gaan van de neusvleugels worden je verborgen gevoelens herkenbaar en zichtbaar. Hierdoor zie je of de mimiek klopt bij het gevoel, of dat er andere belangen zijn. Bij elk woord kun je zien welke emotie je gesprekpartner voelt en wat hij daarmee gaat doen.

 

Wat komt aan bod bij deze training:

  • algemene kennis van verschillende spierbewegingen in het gezicht,
  • micro expressie,
  • het waarnemen van gradaties van emoties en gevoelens op het gezicht,
  • emotie en mimiek.

 

Opbouw training 'Mimiek en micro expressie':

Twee weken voor de training krijgt elke deelnemer theoretische achtergronden van mimiek en micro expressie toegezonden.

In het theoretische gedeelte krijg je inzicht in het biologische systeem achter de expressie. Je leert de zeven basisexpressies waarnemen en begrijpt hoe deze uitdrukkingen tot stand komen.

 

Vanuit de theorie gaan we in de training dieper in op wat er op het gezicht waar te nemen is.

Je leert:

  • de spiergroepen op het gezicht te onderscheiden en zo gemakkelijk de emotie kunt zien,
  • gezichtsuitdrukkingen in groepen verdelen en te herkennen,
  • (micro) expressies waarnemen,
  • onbewuste expressie herkennen en zien of de mimiek bewust is beïnvloed.

 

Voor wie is deze training aan te bevelen?

Voor iedereen die werkzaam is op het gebied van communicatie, marketing, sales en die onderhandelingen voert.

 

 

Wat andere klanten ook interessant vinden: