Subnavigatie

Herken de verborgen emoties van je gesprekspartner en acteer op wat je waarneemt

Emoties ervaar je niet zomaar, ze hebben als doel jouw overleving, normen en waarden te waarborgen. De emotie zorgt ervoor dat je lichaam voelt wat hij moet doen. In minder dan een seconde bereidt het lichaam zich voor op de beweging die bij de emotie hoort.

Door meer inzicht te hebben in het herkennen van emoties, zie ik nu sneller wat de waarden van de ander zijn en welk gevoel hij bij het onderwerp heeft.

L. van der Meer

Elk moment voel je een emotie dat door je innerlijk en door externe omgeving gevoed wordt. Tijdens de onderhandelings- of verkoopgesprekken kun je de waarden en normen van je gesprekspartner herkennen waardoor je nog voordat de werkelijke emotie toeslaat het tij kunt keren of kunt voeden.

Wat komt aanbod bij deze training:

  • Uitleg van verschillende gespreksdynamieken.
  • Werking van emoties in het brein.
  • De rol van emoties bij besluitvorming.
  • Het waarnemen van emoties in het gezicht.
  • Het achterliggende belang van de waargenomen emotie zien.
  • Gesprekverloop beïnvloeden door lichamelijke reactie op de waargenomen emotie bij de ander.

Opbouw training Emoties & gevoelens waarnemen.

Twee weken voor de training krijgt elke deelnemer theorie over de achtergronden van emoties en gevoelens toegezonden.

Je krijgt inzicht in gespreksdynamieken en relatie tot emoties, Ook een weergave van verschillende emoties en de daarbij behorende lichamelijke reacties zit in de theorie inbegrepen.

Vanuit de theorie gaan we in de training dieper op de emoties in en leer je wat er gebeurd en hoe je hiermee om kan gaan. Je leert:

  •  Op iemand zijn gezicht emoties herkennen door bewegingen van de aangezichtsspieren waar te nemen (Micro-expressies).
  • Emoties bij jezelf en bij de ander herkenen.
  • Bewust aansturen van verschillende gespreksdynamiek.
  • Achterliggende, verborgen agenda's doorzien
  • Wat lichaamstaal met gespreksverloop kan doen.

Voor wie is deze training aan te bevelen?

Voor iedereen die werkzaam is in het gebied van communicatie, marketing, sales en onderhandelingen voert.

Wat andere klanten ook intressant vinden: