Subnavigatie

Herken de verborgen emoties van je gesprekspartner en acteer op wat je waarneemt

Emoties ervaar je niet zomaar: ze hebben als doel jouw normen en waarden te waarborgen. De emotie zorgt ervoor dat je lichaam voelt wat het moet doen. In minder dan een seconde bereidt het lichaam zich voor op de beweging die bij de emotie hoort.

 

"Door meer inzicht te hebben in het herkennen van emoties, zie ik nu sneller wat de waarden van de ander zijn en welk gevoel hij bij het onderwerp heeft."                                      L. van der Meer

Elk moment voel je een emotie die door je innerlijk en door externe omgevingsfactoren gevoed wordt. Tijdens onderhandelings- of verkoopgesprekken kun je de waarden en normen van je gesprekspartner herkennen waardoor je, nog voordat de werkelijke emotie toeslaat, het tij kunt keren of kunt voeden.

 

Wat komt aan bod bij deze training:

  • uitleg van verschillende gespreksdynamieken,
  • werking van emoties in het brein,
  • de rol van emoties bij besluitvorming,
  • het waarnemen van emoties in het gezicht,
  • het achterliggende belang van de waargenomen emotie zien,
  • gesprekverloop beïnvloeden door te reageren op de waargenomen emotie bij de ander.

 

Opbouw training 'Emoties & gevoelens waarnemen':

Twee weken voor de training krijgt elke deelnemer theoretische achtergronden van emoties en gevoelens toegezonden.

Je krijgt inzicht in de emoties door gespreksdynamieken. Een weergave van verschillende emoties en de daarbij behorende lichamelijke reacties is eveneens in de theoretische achtergronden inbegrepen.

 

Vanuit de theorie gaan we bij de training dieper in op de emoties en leer je wat er gebeurt en hoe je hiermee om kunt gaan.

Je leert:

  • op iemands gezicht emoties te herkennen door de bewegingen van de aangezichtsspieren waar te nemen (micro expressies),
  • emoties bij jezelf en bij de ander te herkenen,
  • bewust aansturen van verschillende gespreksdynamieken,
  • achterliggende, verborgen agenda's doorzien,
  • wat lichaamstaal met gespreksverloop kan doen.

 

Voor wie is deze training aan te bevelen?

Voor iedereen die werkzaam is op het gebied van communicatie, marketing, sales en die onderhandelingen voert.

Wat andere klanten ook interessant vinden: